În absența unor realizări care să aducă reale beneficii cetățenilor Sectorului 1 și în încercarea de a-și crea o imagine de salvator, de iubit conducător, primarul Clotilde Armand recurge la alimentarea cu falsuri a unui deșănțat cult al personalității.
Transparență, „primăria de sticlă”, acesta a fost leitmotivul campaniei electorale și una dintre principalele promisiuni ale Doamnei Clotilde Armand. Odată ajunsă la putere, însă, doamna Armand, care promitea transparență totală, nu a prezentat acest bilanț la șase luni de guvernare locală decât pe pagina sa personală de socializare și pe cea a Primăriei.
Nicio conferință de presă în șase luni
În șase luni, primarul Sectorului 1 nu a susținut nici o conferință de presă, iar biroul de presă din Banu Manta nu răspunde la solicitările jurnaliștilor, pe baza Legii 544 a liberului acces la informațiile de interes public.
– Monitorul Oficial al primăriei care este publicat pe pagina de internet a primăriei sectorului 1 conform prevederilor Codului administrativ OUG 57/2019, trebuie să ofere acces liber tuturor celor interesați de documentele emise de către autoritatea administrativă locală. Din păcate și contrar legii, în secțiunea MOf S1 pot fi văzute doar hotărârile de consiliu (care oricum sunt disponibile în altă secțiune), iar dispozițiile și deciziile de primar care de fapt arată măsurile interne, numirile în diversele compartimente, ”decapitările” celor indezirabili, etc, nu pot fi accesate.
– Doamna susține că la preluarea mandatului a găsit visteria goală, când de fapt erau suficiente fonduri pentru buna funcționare a administrației locale până la adoptarea bugetului 2021.
Primarul s-a plâns că n-are bani la buget, dar nu a folosit o modalitate legală de a-i obține
Mai mult de atât, doamna primar, din necunoștință sau rea voință, nu a folosit prevederea legală din Codul Fiscal care îi permitea să folosească 1/12 din bugetul anului precedent pentru cheltuielile, plățile și investițiile din sector și a afirmat de foarte multe ori că nu poate plăti nimic pentru că nu are bani. De fapt, nu a dorit să plătească nici o factură, și mai mult de atât, în cazul Romprest, a afirmat de la sine putere că facturile „sunt umflate”.
Ce alte „realizări” a mai avut Clotilde Armand?
– A vrut să diminueze bursele copiilor pe niște criterii anticonstituționale și imorale dar propunerea nu a fost votată de către Consiliu. Chiar și așa, plata burselor se face eșalonat și fracționat și cu mari întârzieri.
– Este singurul primar în istoria administrației românești care și-a disfuncționalizat până la distrugere, cu bună știință, propriul aparat administrativ prin adoptarea hotărârii nr.291/2020 care a desființat într-un mod absolut ilegal Administrația școlilor, Administrația piețelor și Centrul Cultural.
– Nu recunoaște decizia instanței de suspendare a HCL 291/2020 și continuă să emită acte și să facă finanțări în baza acestei hotărâri. Mai mult de atât, a delegat atribuții către viceprimarul PNL, Ramona Porumb, a cărei numire este invalidată de suspendarea HCL 291/2020, dispusă de instanță și care, pe cale de consecință, nu poate semna niciun document administrativ. În caz contrar, tot ce ar semna, este lovit de nulitate.
– A dovadă de lipsă de viziune și capacitate administrativă prin introducerea în bugetul 2021 a tuturor proiectelor din mandatul trecut al ”ciumei roșii” pe care le-a blocat și dezavuat pe vremea când USR era în opoziție în Consiliul Local S1.
– A făcut campanie furibundă împotriva propriilor subordonați de la ADP pe care îi acuza că încasează ilegal spor de antenă și că a dispus încetarea plăților și recuperarea ”prejudiciului”. Din păcate, pentru ea, Buletinul de expertiză al DSP, infirmă dezinformarea doamnei primar și constată ca real riscul expunerii la radiațiile electromagnetice prezente în zona în care se află sediul ADP S1.
– Aceeași abordare violentă și vindicativă a avut-o și în cazul angajaților Poliției Locale S1 pe care i-a pus să înapoieze plata orelor suplimentare prestate de aceștia în pandemie.
Și într-un caz și altul, există procese deschise de Sindicatul angajaților din PS1, împotriva doamnei primar
– A vrut să predea Centrul medical Caraiman unui ONG, ”Asociația Colegiului Pacienților”, apropiat USR, dar proiectul a fost respins la vot.
– Se laudă cu asfaltarea a 6 străzi din sectorul 1 (4 din Chitila Triaj) și 2 din zona Sisești pentru care licitațiile și procedurile au fost făcute pe vremea ”ailaltă” și nu spune nimic de imposibilitatea de a demara lucrările la celelalte străzi de pământ din cauza faptului că USR S1 și câteva grupuri civice au blocat în instanță adoptarea PUZ-ului de sector, proces care a fost pierdut în primă instanță de către contestatari.
– Există suspiciuni rezonabile că parte din banii din bugetul S1 sunt folosiți pentru promovarea imaginii doamnei primar pe pagina de FB a PS1 și pe cea personală.
– Mult hulita Companie de Investiții în sănătate, societate comercială din subordinea Consiliului Local, pe care a dezavuat-o pe vremea când era consilier local și a cărei desființare a cerut-o necontenit, este folosită acum pentru a-i răsplăti pe ”fidelii” săi pe care i-a numit la conducerea societății și în Consiliul de Administrație.
Același lucru l-a făcut și la CET Grivița unde a demis vechiul CA și l-a înlocuit cu oamenii săi
În bilanțul după șase luni de guvernare locală, madame le maire susține că “Cea mai gravă problemă a fost oprirea hemoragiei financiare către Romprest.
Anul trecut facturile trimise de operatorul de salubritate au cunoscut o creștere substanțială la peste un sfert din veniturile Primăriei Sectorului 1. Din luna iulie 2020 administrația PSD nu a mai plătit aceste facturi supra-dimensionate și ni le-a lăsat moștenire, la fel ca și recuperarea prejudiciului semnalat de Curtea de Conturi de 100 milioane.
Am solicitat Romprest documentele de justificare a prestațiilor și am cerut Consiliului Local exercitarea dreptului de control asupra costurilor nete ale operatorului pentru activitatea de salubrizare. Am oprit plata facturilor ilegale. Am pregătit alternativa la Romprest, dacă nu vor mai ridica deșeurile. Pe rolul instanțelor și la DNA sunt mai multe acțiuni în curs. Ne dorim să ajungem la un buget de salubrizare echilibrat, la cost comparabil cu alte orașe mari din România. Serviciile de salubrizare practicate de Romprest costă comunitatea din Sectorul 1 de 10 ori mai mult decât la Constanța sau Brașov,” a afirmat Clotilde Armand, într-un vlog postat pe YouTube.
Război juridic cu operatorul de salubritate
In realitate, madame le maire a reușit să declanșeze un război juridic cu operatorul de salubritate. Întreg acest război se bazează numai pe declarațiile și părerile proprii cu privire la așa-zise facturi umflate, nu ține cont de contractul dintre Primăria Sectorului 1 și Romprest și de hotărârile Consiliului Local, iar victimele colaterale sunt cetățenii, care la finele anului trecut, în noiembrie și decembrie, au trebuit să suporte munții de gunoaie de pe străzile Sectorului 1.
În ciuda declarațiilor bombastice ale Primăriei din Banu Manta, salubrizarea din Sectorul 1 este cea mai ieftină din Capitală
Toate serviciile facturate de către Romprest Primăriei Sectorului 1 au fost prestate, verificate și confirmare de către reprezentanții autorității contractante, adică ai Primăriei din Banu Manta.
Ținând cont de faptul că suprafața de circa 6,2 milioane de metri pătrați a arterelor stradale ale Sectorului 1 este de cel puțin două ori mai mare decât cea a oricărui alt sector din București, salubrizarea se face la un cost mai redus decât în alte sectoare.
Bugetul alocat pentru salubrizare au crescut cu circa 18,6%, în urma unei hotărâri a Consiliului Local al Sectorului 1 din 1 aprilie 2019.
Această creștere de tarife este doar a doua în 12 ani de contract între Primăria din Banu Manta și operatorul de salubritate din Sectorul 1. Precedenta creștere a avut loc cu șapte ani în urmă, în 2012.
Citește tot articolul pe DCNEWS.ro.
Citește și: Clotilde Armand, una țipă pe Facebook, alta face in lumea reală